Xhamal Kashogxhi

Nga Wikipedia, enciklopedia e lirë
Jump to navigation Jump to search
Kashogxhi jep vërejtje gjatë "Arabia Saudite e Muhammed bin Salman: Një shikim i thellë" të POMED-it

Xhamal Ahmad Kashogxhi (Arabisht: جمال أحمد خاشقجي‎, Turqisht: Xhemal Ahmed Kashëkçi; 13 tetor 1958 - 2 tetor 2018)[1] ishte gazetar dhe autor sauditë.[2] Ai ishte ish-menaxher i përgjithshëm dhe kryeredaktor i Al-Arab News Channel.[3] Ai gjithashtu shërbeu si redaktor i gazetës saudite Al Watan, që e shëndrroi në një platformë për progesistët sauditë.[4]

Kashogxhi u zhvendos në Arabinë Saudite në vitin 2017 dhe thotë se qeveria saudite “i'a ndaloi atij rrjetin social Twitter”.[5] Ai më vonë shkroi një kritikë në gazetë për qeverinë saudite, ku kritikoi ashpër princin e Arabisë Saudite Muhammed bin Selman, dhe mbretin Selman bin Abdulaziz.[2] Ai gjithashtu kundërshtoi ndërhyrjen saudite në Jemen.[6]

Kashogxhi hyri në konsullatën saudite në Stamboll më 2 tetor 2018, por nuk e largua prej saj. Amid raporton se ai u vra dhe iu coptua trupi brenda ndërtesës. Zyrtarë sauditë dhe turq bënë një inspektim të konsullatës më 15 tetor. Fillimisht qeveria saudite e mohoi vdekjen e tij, duke thënë se Kashogxhi ishte larguar nga konsullata, por më 20 tetor pranoi se Kashogxhi u vra brenda konsullatës, duke pretenduar se ai ishte mbytur për vdekje pas një zënke.[7]

Jeta e hershme[redakto | përpunoni burim]

Xhamal Kashogxhi lindi në Medinë.[8][3][9] Gjyshi i tij, Muhammed Kashogxhi, me prejardhje turke, u martua me një grua saudite dhe ishte mjek personal i mbretit Abdulaziz El Saudi, themeluesit të mbretërisë së Arabisë Saudite.[10]

Khashoggi ishte nipi i biznesmenit dhe tregtarit të armëve Adnan Kashogxhi. Adnani ka pretenduar se gjyshi i familjes së tyre është me prejardhje hebreje. Xhamal Kashogxhi ishte kushëri i parë i djalit të miliarderit egjiptian Dodi Fayed i cili ishte në lidhje me princeshën e Uellsit Diana Frances Spencer.

Karriera[redakto | përpunoni burim]

Xhamal Kashogxhi filloi karrierën e tij si drejtor rajonal për Libraritë Tihama nga viti 1983 deri në vitin 1984.[11] Më vonë ai punoi si korrespondent për Saudi Gazette dhe si ndihmës menaxher për Okaz nga viti 1985 deri në vitin 1987.[11] Ai vazhdoi karrierën e tij si gazetar për të përditshmet e ndryshme dhe gazetat arabe javore nga viti 1987 deri në vitin 1990, duke përfshirë Asharq Al-Awsat, Al Majalla dhe Al Muslimoon.[3][11] Kashogxhi u bë redaktor dhe kryeredaktor i Al Madina në 1991, pozicion në të cilin qendroi deri në vitin 1999.[11]

Nga viti 1991 deri në vitin 1999, ai shëprbeu si korrespondent i huaj në vende të tilla si Afganistani, Algjeria, Kuvajti, Sudani dhe në Lindjen e Mesme.[3] Është pohuar gjithashtu se, gjatë kësaj periudhe, ai shërbeu edhe me Agjencitë e Inteligjencës Arabe Saudite dhe ndoshta të Shteteve të Bashkuara në Afganistan .[12] Ai u emërua zëvendës kryeredaktor i Arab News, duke shërbyer në këtë post nga viti 1999 deri në vitin 2003.[13]

Post, ai kritikoi bllokadën saudite që bëri ndaj Katarit, konfliktin me Libanin,[14] konfliktin diplomatike me Kanadën dhe goditjes kundër disidentëve dhe medias të mbretërisë.[15] Kashogxhi mbështeti disa reforma të princëve, si lejimi i grave në vozitje,[16] por ai dënoi arrestimin e Loujain al-Hathloul, Eman el-Nafjan, Aziza al-Yousef dhe disa persona tjerë që për drejtat e grave që u përfshin në Lëvizjen e grave për vozitje dhe fushatës anti-kujdestarisë saudite.[14]

Kashogxhi kritikoi luftën saudite në Jemen, duke shkruar "Sa më gjatë që kjo luftë e ashpër të zgjasë në Jemen, aq më i përhershëm do të jetë dëmtimi. Njerëzit e Jemenit do të jenë të zënë për të luftuar varfërinë, kolerën dhe mungesën e ujit dhe rindërtimin e vendit të tyre. dhuna "dhe" princi i Arabisë Saudite duhet të rivendosë dinjitetin në vendin e tij - duke i dhënë fund luftës së ashpër të Jemenit ".[17]

Duke përmendur një raport nga Middle East Eye, Independent tha në dhjetor të vitit 2016 se Kashogxhi ishte ndaluar nga autoritetet e Arabisë Saudite për të botuar ose shfaqur në televizion "për kritikimin e Presidentit të zgjedhur të SHBA-së, Donald Trump".[18]

Në vitin 2018, Kashogxhi themeloi një parti me emrin Demokracia e Botës Arabe, duke paraqitur një kërcënim ndaj princit Muhammed bin Selman.[19]

Referencat[redakto | përpunoni burim]

  1. ^ Saudi Arabia Says Jamal Khashoggi Was Killed in Consulate Fight
  2. ^ a b "Jamal Khashoggi: An unauthorized Turkey source says journalist was murdered in Saudi consulate". BBC News. 7 tetor 2018. 
  3. ^ a b c d "Speakers". International Public Relations Association – Gulf Chapter (IPRA-GC). 2012. Arkivuar nga origjinali më 11 maj 2012. Marrë më 10 maj 2012. 
  4. ^ Hendley, Paul (17 maj 2010). "Saudi newspaper head resigns after run-in with conservatives". Al Hdhod. Marrë më 11 tetor 2018. 
  5. ^ "Opinion – Saudi Arabia wasn't always this repressive. Now it's unbearable". The Washington Post. Marrë më 7 tetor 2018. 
  6. ^ "Turkey says journalist Khashoggi 'killed at Saudi consulate'". France 24. 7 tetor 2018. 
  7. ^ Hubbard, Ben. "Jamal Khashoggi Is Dead, Saudi Arabia Says". The New York Times. Marrë më 19 October 2018. 
  8. ^ Hubbard, Ben; Gladstone, Rick; Landler, Mark (16 tetor 2018). "Trump Jumps to the Defense of Saudi Arabia in Khashoggi Case". The New York Times. Marrë më 17 tetor 2018. Mr. Khashoggi, who wrote columns for The Washington Post, lived in the United States, and his 60th birthday was on Saturday [October 13]. 
  9. ^ "Who is Jamal Khashoggi?". Al Jazeera. Marrë më 15 tetor 2018. 
  10. ^ "Who Is Jamal Khashoggi? A Saudi Insider Who Became an Exiled Critic". Bloomberg. 10 tetor 2018. 
  11. ^ a b c d "Jamal Khashoggi". World Economic Forum. Marrë më 21 korrik 2012. 
  12. ^ "Saudi Al Watan Editor Sacked for the Second Time". Saudi Information Agency. Arkivuar nga origjinali më 6 April 2012. Marrë më 31 May 2012. 
  13. ^ "Q & A with Al Watan's Jamal Khashoggi". Asharq Alawsat. Jeddah. 25 prill 2007. Marrë më 5 prill 2013. 
  14. ^ a b "Read Jamal Khashoggi's columns for The Washington Post". The Washington Post. 6 October 2018. 
  15. ^ "Turkish police believe Khashoggi killed inside Saudi consulate". Al Jazeera. 7 tetor 2018. 
  16. ^ "Jamal Khashoggi's long road to the doors of the Saudi Consulate". The Washington Post. 12 tetor 2018. 
  17. ^ "Saudi journalist Jamal Khashoggi tells BBC: 'The Oslo Accords are dead'". The Washington Post. 11 shtator 2018. 
  18. ^ Osborne, Samuel. "Saudi Arabia bans journalist for criticising Donald Trump". The Independent. Marrë më 16 shkurt 2017. 
  19. ^ "Death of a dissident: Saudi Arabia and the rise of the mobster state". The Spectator. 13 tetor 2018. Marrë më 12 tetor 2018.